Wednesday, August 31, 2016

Urban Decay Turkuun!

lähde: sokos.fi
Tätä uutista on odotettu jo jonkin aikaa. Urban Decay tulee vihdoin myös Turkuun Sokos Wiklundille 1.9. Lanseeraustilaisuus on illalla klo 20-23 ja se on kaikille avoin. Katsotaan, miten hillitös ryysis tuolla on. Itse olen ihan ehdottomasti menossa. Onko teistä joku tulossa huomenna paikalle?

Urban Decay on ollut merkkinä aina todella mielenkiintoinen. Ensimmäinen UD hankintani oli kulttimainetta niittänyt Eyeshadow Primer Potion ja kuvassa näkyvä Ammo -paletti. Sen jälkeen minulla on kertynyt yksittäisiä tuotteita, varsinkin huulipunia.

Eniten odotan, että pääsen hipelöimään uusia huulipunia ja All Nighter -meikkivoidetta. Toivottavasti Suomeen saadaan myös HOliday -kokoelma, jossa on aivan ihania retro-huulipunia.

Tuesday, August 30, 2016

Black Metal Rose

Syksy saapuu. <3 Syksy on ehdottomasti suosikki vuodenaikani. Elämä rauhoittuu ja pimenevissä illoissa on ihan oma tunnelmansa. Syksyiset meikkisävyt ovat olleet aina mieleeni. Erityisesti tummat huulipunat on lähellä sydäntäni, kuten tiedätte.
 Primer:
- MAC: Prep + Prime 24-Hour Extend Eye Base

Eyeshadows:
- Inglot: M351 (ivory)
- Makeup Geek: Cherry Cola
- Makeup Geek: Vintage
- The Balm: Flirty (NudeDude palette)
- Fyrinnae: Rapunzel Had Extensions

Eyeliner/Mascara:
- Gosh: Xtreme Liquid Gel Eyeliner 001, Black
- YSL: Baby Doll eyeliner, 16
- Missha: Power Fix Mascara
- Lumene: Mystic Volume
Huulilla minulla oli todella pitkästä aikaa OCC:n 'Black Metal Dahlia' Lip Tar. Valtavan upea, metallinhohtoinen sävy.
Kokonaisuus toimi omaan silmääni erittäin kauniisti.

Onko täällä muita syysihmisiä?

Sunday, August 28, 2016

Fuschia Glitter

Kävimme alkukuusta katsomassa David Bowie/Hanoi Rocks -valokuvanäyttelyn Turun Logomossa. Bowien osuus oli harmittavan suppea, mutta olin yllättynyt, kuinka mielenkiintoinen ja hauska Hanoi Rocksin osuus oli.
kuvalähde: logomo.fi
Minulla oli jalassani ensimmäistä kertaa Minna Parikan glitteriset Raquel -korkkarit (koska Bowie + glitter) ja tapani mukaan halusin fuksian sävyä myös muualle. Niinpä laitoin päälleni fuksian värisen boleron ja huulille MACin Heroine -huulipunaa.
Silmämeikissä käytin MACin Burgundy x 9 -palettia, joka on edelleen yksi ehdoton suosikkini.
On hauska katsoa näitä kuvia kesän ajalta ja huomata, että joka kuvassa minulla on eri väriset hiukset.  Eipähän käy liian tylsäksi. Nyt yritän tässä miettiä, että mitä teen tyvikasvun suhteen, koska sitä löytyy jo 6-7cm. Kampaajalle ei ole tällä hetkellä varaa lähteä, joten saatan turvautua vaalentamaan tyveä hieman kotona. Latvatkin kaipaisivat vähän siistimistä.
On nämä Raquelit vaan niin kauniit. Kävin Parikan sivuilla ja huomasin, että sinne on ilmestynyt samat kenngät sävyssä Ruby. <3 Ja Jolie -korkkarit violettina. Oih.

Saturday, August 27, 2016

Väsymys.

- Mitäs sinulle kuuluu?
- Väsyttää.
Tällaisia keskusteluja on tullut käytyä tänä kesänä aika useaan otteeseen. En kovin usein kirjoittele blogiini kauhean henk.koht. juttuja, koska en koe niiden liittyvän aihepiiriin. Mutta tämä koskettaa blogia, koska en ole viimeiseen kahteen kuukauteen jaksanut juuri muuta kuin miettiä, että olisipa kiva kirjoittaa blogiin pitkästä aikaa. Minulla on jutun aiheita valmiina, samoin kuvia. Mutta en ole jaksanut edes avata tietokonetta monina päivinä, joten kirjoittaminen on jäänyt.

Ajattelin ensin ottaa jotain tekotaiteellisia kuvia tähän postaukseen, mutta se tuntui vähän hassulta (joten annetaan Possu-kissan demonstroida olotilaani joka ikinen ilta klo 20 aikoihin). Olisin tietysti voinut napata kuvan aamulla klo 5.25, kun olen repinyt itseni ylös sängystä. Aikaiset aamut ovat ihan ok, mutta kun päivät ovat pitkiä, niin aamut ovat olleet todella raskaita. Olen tehnyt heinä- ja elokuussa arkisin töitä klo 7.15-17.30 (ja useina päivinä pidempään). Tämän lisäksi olen ollut myös lauantait töissä. Sunnuntait olen nukkunut ja ollut koomassa. Olen sekä fyysisesti että psyykkisesti todella väsynyt.

Teen asiakaspalvelutyötä, jossa on kovat paineet. En ole supersosiaalinen ihminen, joten tuntien ajan vieraitten ihmisten kanssa juttelu ja palveleminen on todella raskasta. En pieninä vapaina hetkinä jaksa kommunikoida juuri kenenkään kanssa, vaan ladata sosiaalisuus-akkuja.

Olen yrittänyt käydä kesänkin aikana kuntosalilla, ettei kaikki keväällä tehty työ mene hukkaan. Mutta sielläkin huomaan, kuinka syke nousee heti korkealle ja olen samantien todella poikki. Stressi on sen verran kova. Toivottavasti syksyllä saisin jotain tolkkua myös tuohon harjoitteluun. (Voisin tähän samaan syssyyn valittaa, kuinka hyvin sokeri on maistunut tänä kesänä tähän tolkuttomaan stressiolotilaan.)

Kahden viikon päästä on edessä matka Barcelonaan. Olen jo nyt nähnyt painajaisia matkasta. (Kiitos vaan stressi...) Pelkään olevani liian väsynyt nauttiakseni reissusta täysillä. Inhoan myös itse matkustamista, eli bussissa ja lentokoneessa olemista, laukkujen raahaamista, jne. Mutta luulen, että matkasta tulee mukava ja aion todellakin ottaa kaiken irti Barcelonan kosmetiikkatarjonnasta. :)

Huomenna yritän saada aikaiseksi "oikean" päivityksen blogiin.
Kiitos kaikille, jotka ovat jaksaneet olla mukana myös tämän hiljaisen vaiheen aikana. :)

Wednesday, August 3, 2016

Valon taika - Magical Forest

Metsäkuvauksien lopputulos on aivan huikea. Iso osa kuvista otettiin laskevan ilta-auringon säteissä. Aina yhtä mahtava Markus/fotoni.org sai kuviin jotain taianomaista juuri tuon pehmeän valon avulla. Saimme olla yllättävän rauhassa ötököiltä, mutta muurahaisilla oli melkomoisia valtateitä joka puolella, joita yritimme väistellä.

Minulla oli taas tapani mukaan todella käytännölliset ulkoiluvaatteet päällä. Sain vuoden jumituksen jälkeen vihdoin uuden korsetin valmiiksi. Olen siitä ihan valtavan tyytyväinen. Minulla on ollut jo todella pitkään ajatuksissa tällaiset pastellisävyiset vaatteet kuvauksiin. Onneksi tämä haave vihdoin toteutui.
- dress: Seppälä/DIY
- corset: by me
- necklace: H&M
- bra: Marie Melli
- hair piece: DIY
Osa kuvista otettiin mekon kanssa ja toiset ilman. Mekko on itse koottu. Alunperin oli olemassa vain alennuksesta ostettu tosi kasari kotelomekko, johon ompelin pikaisesti helman kiinni. Yllättävän toimiva ratkaisu. Toinen ei-niin-toimiva ratkaisu oli tepastella loppukuvauksissa 12cm koroissa pehmeällä sammaleella.
Yritin jälleen taiteilla hiuksiin kiharoita suoristusraudan avulla. Lopputulos oli jo parempi. Hiusten väri oli myös erittäin mieleinen, juuri sopivan harmaa.
Meikkiä piti miettiä vähän pidempään. Päädyin tällä kertaa korostamaan huulia ja pidin silmämeikin melko neutraalina. Huulilla on ColourPopin 'Poppin' mattex -huulipuna ja silmissä MAC Burgundy x Nine -paletin sävyjä. Irtoripset ovat Ardellin Demi Wispies. Mutta nyt täytyy sanoa, että Ardellin lateksiton ripsiliima ei pelitä. Sain korjata ripsiä pari kertaa jo ennen lähtöä, eivätkä ne silti pysyneet. Mur.
Epäonni silmämeikin kanssa ei päättynyt tekoripsien pysymiseen, vaan allergian takia oikea silmä alkoi vuotamaan heti, kun pääsimme metsään. Kuvausten jälkeen koko alarajaus ja myös osa ylärajauksesta oli pyyhkiytynyt kokonaan pois. Onneksi tämä ei erotu kuvista.
Kasvoilla oli Estee Lauderin Double Wear 1C0 Shell. Nyt jälkikäteen kuvia katsoessa, olisin voinut lisätä hohtoa reippaasti kasvoille, mutta ensi kerralla sitten. Varjostukset tein NYXin Taupe -poskipunalla. Itse pidin meikistä ihan valtavan paljon.

Sunday, July 31, 2016

Mitä tapahtui heinäkuussa?

Possu -kissa <3 Minna Parikka
Takana alkaa olla erittäin rankka ja väsyttävä heinäkuu. Työkiireet eivät tosin lopu vielä tähän, joten blogi aktivoituu kunnolla vasta syyskuussa. Olen ottanut kuvia ja jutun aiheitakin olisi, mutta en ole jaksanut harvoina vapaahetkinä istua koneelle. Instagramia (@tiahaar) olen jaksanut pitää hieman ajantasalla, joten sitä kannattaa seurailla näin kesäaikaan.

Rankka työ, rankat huvit? Eikös se näin mene? ;) Olen hemmotellut itseäni muutamalla hankinnalla, vaikka varaa ei oikeastaan olisi ollut.

Ensiksi nämä kuvassa näkyvät Minna Parikan Raquel -korkkarit. Olen vuosia unelmoinut Parikan kengistä ja varsinkin näistä Raquel -koroista. Näiden kenkien muoto hivelee silmää kaikessa naisellisuudessaan ja siroudessaan. <3 Minna Parikalla taitaa edelleen olla menossa ale, josta nappasin tämä oman kenkäparini hintaan 190e. Hinta kirpaisin, en valehtele. Mutta normaali hinta näillä kengillä on 315e, joten alennus oli huomattava. Rakastan glitteriä ja nyt harmaahiuksisena olen taas tykästynyt violetin ja punaisen sävyistä, joten fuksia glitter sopii minulle kuin nakutettu.
Toinen hankinta oli todella pitkään miettimäni Z-paletti. Ostin pienimmän, mutta olisi toki voinut hankkia sen medium koon myös. BeautyBayltä lähti mukaan myös ensimmäiset Makeup Geek -luomivärit, joista kirjoittelen vielä lisää.
Tänä vuonna emme ole ehtineet toisen puoliskoni kanssa yhtä useasti metsään kuin vuosi sitten, mutta sain edes muutaman rasian mustikoita pakkaseen.

Olin myös toisenlaisella metsäretkellä kuvausten muodossa, jonka kuvasatoa odotellaan vielä hetki.
Tällä hetkellä en odota mitään niin paljon kuin että elokuukin olisi jo ohitse ja syyskuun puolivälissä odottaa viikon loma ja reissu Barcelonaan.

Sunday, July 10, 2016

In Kontrol Again

Halusin eilen ehdottomasti maalata huulet Illamasquan Kontrol punalla. Se on omasta mielestäni parhaimman värinen violetti huulipuna. Meikki ei sinänsä ollut kovin erikoinen, mutta olo tuntui turvalliselta. Laitoin myös todella pitkän tauon jälkeen tekoripset. En tiedä, olenko herkistynyt lateksiripsiliimalle, joten kokeilin nyt varmuudeksi lateksitonta Ardellin liimaa. Pysyvyys oli ok, mutta ei niin hyvä kuin esim. Duo:n liimalla.

Ardellin tekoripset olivat todella kivat. Ne ovat mukavan luonnollisen näköiset ja kevyet.
 Primer:
- UDPP

Eyeshadows:
- Inglot: M351 (ivory)
- Urban Decay 'Naked Smoky': Passwork, Black Market & Combust

- Anastasia Beverly Hills: Ash Brown pomade

- Sensai: Liquid Eyeliner
- NYX: Vivid Brights Eyeliner 03 Escape
- Ardell: Demi Wispies
Meikkipohja oli sekoitus kolmesta meikkivoiteesta ja The Body Shopin vaalennustipoista. Sävy oli aikalailla täydellinen. En ollut ihan noin valkoinen kuin kuvissa, mutta kasvot olivat kerrankin samanväriset muun kropan kanssa. Tänäkään kesänä ei tarvitse pelätä ruskettuvansa ennen kuin lähdemme syyskuussa Barcelonaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...