Tuesday, May 31, 2016

MAC: Burgundy Times Nine

Jatketaan vielä yhden luomiväripaletin kanssa. Tätä MACin Burgundy Times Nine -palettia käytettiin meikissäni, kun kävin meikattavana MACin pisteellä pari viikkoa sitten. Olen tätäkin palettia himoinnut hiljaisesti sen julkaisusta lähtien. Itse asiassa voisin hyvin kotiuttaa kaikki nämä minipaletit, mutta tässä on ehdottomasti kauneimmat sävyt. Viikonloppuna Stockmannilla oli kaikesta kosmetiikasta yms. -20%, joten en vaan voinut enää vastustaa. (MAC ei normaalisti ole koskaan alessa, joten tämä oli harvinaista.) Paletin normaali hinta taitaa olla 41e ja nyt hintaa jäi n.32 euroa. Ihan kohtuullinen hinta yhdeksästä luomiväristä, vaikka napit ovatkin hyvin pieniä (yksi on 0,8g, kun normaali nappi on 1,5g).
Sävymaailma on todella kaunis ja myös yllättävän monipuolinen. Ainoastaan sävyt Quarry ja Haux ovat todella lähellä toisiaan. Paletissa on yhdistelmä mattaa ja hohtavaa, joka toimii hyvin. Luomivärien laatu vaihtelee hieman, mutta kokonaisuutena sanoisin, että tämä on hyvä ja pigmenttinen.

Omat suosikkini ovat alarivin keskellä ja oikealla olevat Star Violet ja Sketch. Minulla ei oikeastaan ole juurikaan MACin luomivärejä, joten en tiedä, ovatko kaikki sävyt vakivalikoimassa. Nuo kaksi sävyä ainakin ovat.
Ensimmäisessä kokeilemassani meikissä sain käytettyä jo yli puolta paletin sävyistä.
 - Liikkuva luomi: Quarry + Haux
- Luomivako: Sketch + Star Violet
- Häivytys: Poppyseed
- Sisänurkka: Honeylust
Sitten vielä kuva koko kasvoista. Silmämeikki näyttää tosi kivalta tässä kokonaisuudessa.
Sain Tartelette -paletin mukana myös ihanan yllätyksen: Lord&Berryn Maxi Matte Crayon Lipstickin sävyssä 'Intimacy'. Sävy on tuollainen valtavan kaunis, hieman murrettu vaaleanpunainen. Tuo kynä on todella kiva käyttää ja huulipuna levittyy nopeasti ja vaivattomasti huulille. Lopputulos on melko matta, mutta huulipuna tuntuu erittäin mukavalta huulilla. Suosittelen tämän perusteella erittäin lämpimästi. Olen ainoastaan kuullut tästä merkistä, mutta en ole koskaan aiemmin kokeillut.  
In English:
One more eyeshadow palette post. I just had to finally buy this MAC's Burgundy Times Nine palette. I got -20% off, so I just couldn't leave it at the stand anymore. And I'm loving it. 

Monday, May 30, 2016

Tarte: Tartelette

Tällä kertaa onni potkaisi minua. Olen haikaillut tämän Tarte:n 'Tartelette' paletin perään jo jonkin aikaa ja nyt minulla vihdoin on se. Paletti vilahtikin jo Instagramin puolella. Ennen Tartea on ollut todella vaikea saada Suomeen, mutta nykyään sekä Tarten kotisivulta että QVCuk.com sivulta saa tilattua Tartea tänne.

Beautify.fi sivustolla oli Tartelette -arvonta, johon pystyi osallistumaan kirjoittamalla tuotearvosteluja. Kaikki arvostelut laskettiin arvontaan mukaan, joten minä tyttöhän kirjoitin. Olin silti varma, että onni ei tälläkään kertaa potkaise. Arvontapäivä meni ja mitään viestiä ei kuulunut, enkä ollut yllättynyt. Minulla oli paletti jo QVCuk -sivulla ostoskorissa, mutta päätin odottaa pari päivää. Seuraavana päivänä treenien jälkeen minulle olikin tullut sähköpostia, että olen toinen voittajista. Jes, jes jes!!! Olin ihan onnesta soikeana. Odotin paletin saapumista kuin kuuta nousevaa. (Beautifylla on tällaisia arvontoja aina tasaisin väliajoin, joten kannattaa pitää silmät auki.)
Paletti on pakattu kauniin violettiin pakkaukseen. Paletti oli hieman pienempi kuin olin ajatellut, mutta se on vain hyvä juttu, koska nyt paletin pystyy ottamaan reissuun mukaan. Itse paletti on todella jämäkkä ja kannessa oleva peili on todella hyvän kokoinen.
Tämä paletti on saanut osakseen pelkästään hehkutusta. Kaikki luomivärit ovat koostumukseltaan mattaa. Sävymaailma on mukavan monipuolinen: sävyistä löytyy lämmintä, neutraalia ja kylmää. Vaalein sävy on kivan vaalea olematta valkoinen ja musta on todellakin musta. Koostumus on kaikissa luomiväreissä todella hyvä ja pigmenttinen.
Ylärivi: Free Spirit, Force of Nature, Dreamer, Multi-tasker
Keskirivi: Care giver, Natural Beauty, Best Friend, Bombshell
Alarivi: Super mom, Wanderer, Power player, Fashionista
Olen testannut palettia vasta yhteen meikkiin, mutta lähiviikkojen aikana tätä tulee käytettyä paljon.
 - kulmaluulla: Super mom
- luomivaossa: Multi-tasker
- häivytykseen: Wanderer
- liikkuvalla luomella: Colourpop 'I <3 This'

Tällä saa erittäin hentoa ja todella voimakasta jälkeä ihan fiiliksen mukaan. Hintaa tällä paletilla on n.40 euroa, joka on erittäin kiva hinta näin hyvästä paletista. 
In English:
I've been wanting this Tarte's Tartelette palette for a long time now. I got super lucky on won it from Beautify.fi site. I was so over the moon when I got the e-mail that I'm one of the winners. 

I highly recommend this palette to anyone, really. You can do very subtle or very dramatic looks with the shades. 

Thursday, May 26, 2016

Blue Lips - Siniset huulet ja maailmanloppu

Toinen lomapäivä lähti myös käyntiin suht inspiroituneessa olotilassa. Illalla oli luvassa jälleen yksi Marvel -elokuva, joten meikkiä piti hieman miettiä. Tällä kertaa vuorossa oli X-Men: Apocalypse. Elokuva oli erilainen kuin olin odottanut; ihan hyvällä tavalla. En muutenkaan ole kovin kriittinen näiden sarjakuvaelokuvien kanssa. Minulle riittää, että viihdyn hyvin.

Meikin osalta mentiin siis harmaan ja sinisen sävyissä.
 Primer:
- Milani: Eyeshadow Primer

Eyeshadows:
- Inglot: M373 (white)
- Inglot: M376 (grey)
- H&M: Over the Moon (silver)

Eyeliner/Mascara:
- Sensai: Liquid Eyeliner
- Urban Decay: Zero
- Missha: Power Fix Mascara
- Lancôme: Hypnôse Drama
Huulille pääsi vihdoin H&M:n Molten Eye Pencil sävyssä Blue Planet. Ja helkkari, että on upea. Tuo metallinen kiilto on huikea. Kynä oli todella helppo levittää huulille ja pigmenttiä riitti. Väri asettui huulille melko mattaisen ja kevyen tuntuisena. Kynä ei kuitenkaan erityisesti kuivattanut huulia.
Sain MACin pisteeltä meikkauksen yhteydessä näytteen verran Prep+Prime CC Color Correcting voiteesta sävyssä Neutralize (yellow). Olen kokeillut sitä eri meikkivoiteiden alla ja olen tykännyt siitä, että keltainen sävy neutraloi kivasti punaisuutta pois kasvoilta. Voi olla, että hankin ihan täyden tuubin, kun olen käyttänyt tämän näytteen. Meikkivoiteena on Estee Lauderin Double Wear 'Shell'.
Kävin päivällä kaupungilla asioilla ennen elokuvaa ja menin vähän neutraalimmalla linjalla. Huulilla oli ColourPopin Tootsie, joka sopi myös kivasti meikkiin.
In English:
It was a movie day. This time Marvel's X-Men: Apocalypse. I went with grey eyes and blue lips. I finally got try H&M's Molten Eye Pencil in Blue Planet on my lips. It's gorgeous!

Wednesday, May 25, 2016

Glowing Burgundy - Hohtavaa viininpunaista

Minuun iski pieni meikki-inspiraatio. Punaisia silmämeikkejä on näkynyt ihastuttavan paljon viime aikoina blogeissä. Minullakin oli eilen punainen fiilis. Ja vähän turkoosi siinä sivussa.
Primer:
- Milani: Eyeshadow Primer
- Pixie Epoxy

Eyeshadows:
- Inglot: M351 (ivory)
- Inglot: AMC74 (burgundy)
- Sugarpill: Lumi

Eyeliner/Mascara:
- Sensai: Liquid Eyeliner
- Missha: Power Fix Mascara
- Estee Lauder: Sumptuous Infinite  
Sugarpillin 'Lumi' on vaan kaunis ja monikäyttöinen. Purkissa luomiväri on valkoista, jossa on turkoosi hohde. Toisten värien päälle levitettynä sävy herää eloon ja tuo ihanan moniulotteista hohdetta väriin kuin väriin. Mielestäni tämä sopii kaikkien värien kanssa. Mietin juuri, että Lumi näyttäisi tosi kivalta keltaisen luomivärin kanssa.
Myös huulipunassa toistui tämä hento turkoosi hohde. Kyseessä on Notoriously Morbidin 'Sorceress'. Erittäin kaunis ja miellyttävä mattapuna. Päällä minulla oli Dorothy Perkinsin ihana turkoosi mekko ja kaulassa Glitteristä ostettu kaulakoru.
In English:
I've been seeing a lot of red makeup looks lately. I also felt like wearing red and a little bit of turquoise.

Monday, May 23, 2016

So Punk - neutraalia ja rohkeaa

Sunnuntaina mentiin yksinkertaisella, mutta suht näyttävällä meikillä. Silmämeikki oli neutraali, mutta huulilla oli mattaviolettia. Yllä olevassa kuvassa näkyy jopa aavistus hohtoa iholla. Se tulee suurimmaksi osaksi Well Dressed poskipunasta, joka on minulla nyt tehokäytössä. 
 Primer:
- Urban Decay: Anti-Age

Eyeshadows:
- Inglot: M351 (ivory)
- ColourPop: So Quiche
- MAC: Crystal

Eyeliner/Mascara/Brows:
- Sensai: Liquid Eyeliner
- ColourPop: Stomper
- Missha: Power Fix Mascara
- Estee Lauder: Sumptuous Infinite
- Anastasia Beverly Hills: Dipbrow Pomade 'Ash Brown'
Luomilla oli vain ColourPopin vinkeä So Quiche, joka on pohjasävyltään harmahtava oliivinvihreä, jossa on vaaleanpunaista kimmellystä. Juuri sopivan tumma antaakseen katseelle syvyyttä. Huulilla oli MACin Punk Couture (le). Ei kaikista lempparein violetti lähinnä hankalan koostumuksen takia. Väri taas on ihan täydellinen. Onneksi nykyään näitä villimmän värisiä huulipunia on vähän joka toisella merkillä tarjolla.
 Face:
- Inglot: AMC Cream concealer 60 (mint green)
- Rimmel: Lasting Finish foundation with Comfort Serum, 091
- NYX: HD Concealer, 01 Porcelain
- e.l.f.: HD powder
- e.l.f.: Cool Bronzer
- MAC: Well Dressed
- Guerlain: Meteorites 01
In English:
My make-up look from Sunday. I went with neutral eyes and bold lips. On my eyes I had ColourPop's So Quiche Super Shock Shadow and on my lips I had MAC's Punk Couture (le) matte lipstick.

Wednesday, May 18, 2016

The Balm: NudeDude & Autobalm Hawaii eyeshadow palettes

Nude-paletit eivät ole koskaan olleet erityisen kiinnostavia. Päivätyön myötä olen joutunut muuttamaan meikkaustyyliäni melko neutraaliin suuntaan, joten olen yrittänyt etsiä toimivaa palettia arkikäyttöön. En missään vaiheessa innostunut Urban Decayn Naked I tai II paleteista. Naked 3 oli enemmän mieleeni, mutta kaipaan siihenkin enemmän vaihtelua.

Olen tiennyt näistä The Balm:in NudeTude -paleteista jo hetken aikaa ja olen miettinyt sen ensimmäisen hankkimista. Tein kuitenkin vertailua netissä ykkös- ja kakkospaletin välillä ja tämä kakkonen oli enemmän minua, koska siinä on mukana violettia ja vähän tummempia sävyjä. Tilasin paletin viime viikolla Cocopanda.fi verkkokaupasta. FB on syöttänyt minulle mainoksia tuosta kaupasta jo hetken, mutten ole reagoinut niihin. Ennen kuin nyt.. Tämä paletti maksoi 27e alessa, joten pakkohan se oli kotiuttaa. Tilauksiin ei myöskään tule postikuluja.  Uutena tilaajana ekasta tilauksesta sai -10e, kun ostaa vähintään 50e arvosta. Noh äkkiäkös minä keksin pari juttua lisää. The Balmin minikokoinen Autobalm Hawaii -paletti on nerokas matkoilla, joten se lähti mukaan 12,90e hintaan ja Real Techniquesin Sclupting Brush oli 11e. The Balmin paletit ovat edelleen samassa alessa, jos jotain jäi kiinnostamaan.
NudeDude -paletin sisältä löytyy 12 luomiväriä ja pieni (ja tod.näk. melko käyttökelvoton) sivellin. Ekan paletin kuvituksena oli 6 naista ja tässä paletissa taas 6 miestä. En tiedä, paljastuuko käytettyjen nappien alta loput näistä miehistä. Itse en ehkä koskaan tule saamaan sitä selville, koska luomivärejä löytyy sen verran paljon. ;)
Fearless ja Fabulous toimivat kummatkin kulmaluulla. Flawless ja Firm ovat juurikin hyviä arkisävyjä.

Toinen puoli paletista on tummempi ja sen violetit sävyt Flirty ja Friendly ovat ihania. Flirtyssä on kaunis kultainen hohde. Feisty on sävy, jota minulta ei ennestään löydy. Kaunis, hieman likainen vaaleanpunainen.
Luomivärien koostumus on oikein kiva ja pigmenttinen. Tällä paletilla saa helposti tehtyä arki- ja juhlameikkejä.
Autobalm 'Hawaii' -paletti on kooltaan hieman pankkikorttia suurempi. Todella helppo ottaa siis mukaan matkalle. Sävyt ovat siihen tarkoitukseen todella kivat. Paletissa on 3 luomiväriä ja poskipuna.

Luomiväreistä tuo Lid -sävy on pigmenttisin, kaunis, hohtava taupe. Tummin sävy on todella samanlainen NudeDude -paletin Friendlyn kanssa. Sanoisin, että on sama sävy. Poskipuna on erittäin pigmenttinen, pirtsakka pinkki.
Sitten vielä swatchit. Sävyt eivät toistu ihan 100%, mutta saa näistä kuitenkin idean. Nuo vaaleimmat sävyt ovat myös pigmenttisiä, mutta niin saman värisiä ihoni kanssa, että eivät tahdo näkyä.
The Balm: NudeDude
The Balm: Hawaii
In English:
I just got these two The Balm palettes. I've been searching for a nice everyday palette. I've found Urban Decay's Naked I & II palettes to be a bit too neutral for me. I like Naked3, but the shades are a bit too similar. NudeDude is perfect combination of  neutrals and darker shades (I love the purple shades a lot). 

Tuesday, May 17, 2016

Arvonnan voittaja!

5-vuotisarvonnan voittajaksi random.org valitsi vastaajan numero 2, eli nimimerkki:
*sara*

Laitahan Sara minulle sähköpostia, niin saan postitettua palkinnon sinulle. :)

Kiitos kaikille osallistuneille. Ja kiitos kovasti ideoista ja kysymyksistä. Niihin palaillaan tulevissa postauksissa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...