Sunday, June 5, 2011

My Little Pony - pastelliunelmia

This My Little Pony post will be in Finnish 'cause it got so long, but feel free to comment and ask you want to know something about my ponies. :)


Karkkipäivä -blogin Sanni teki aiemmin tällä viikolla toisen suuren ponipostauksensa ja innostuin siitä kovasti. Olen jo siitä ensimmäisestä postauksesta asti halunnut kirjoittaa omasta kokoelmastani. :)

My Little Ponyt ovat viehättäneet minua pienestä pitäen, vaikka lapsena minulla oli vain 2 ponia ja tarrakirja. Olen varmasti kinunnut niitä enemmänkin, mutta kokoelmani jäi hyvin pieneksi. Tämä vääryys piti tietysti korjata näin myöhemmällä iällä ja ponikokoelman pääluku nousi kahdesta noin kuuteenkymmeneen. Pääasiallisesti kerään G1-poneja, jotka ovat niitä aitoja ja alkuperäisiä, joita tehtiin vuosina ’82-’95. Minulla on myös muutamia G3-poneja 2000-luvulta, mutta ne eivät silti yllä alkuperäiseen sympaattisuuteen ja söpöyteen.


Tässä alkuperäiset ponini. Ponit olivat lapsuuden kotini vintillä pakkasen ja paahteen armoilla varmaan 15 vuotta ja pelkäsin, että ne olisivat aivan homeessa, mutta pelko oli onneksi aiheeton.

Ensin Cupcake. Etsin muutamia vuosia sitten ponin oikeaa nimeä, koska minulla ei ollut enää alkuperäistä pakkausta tallella ja se tuotti suuria vaikeuksia. Syykin selvisi lopulta: Cupcake on julkaistu vain Skandinaviassa ja nähtävästi Australiassa, eli se on hieman harvinaisempi kaveri. Muualla ponista oli myynnissä karvainen So Soft –versio. Nähtävästi minua oli harmittanut ponin etuharja, koska pari tupsua on leikattu pois. Onneksi raukka ei kokenut sen pahempaa parturointia. Olin lapsena hyvin tarkka leluistani ja pidin niistä hyvää huolta. (MLP Land on muuten oiva paikka etsiä mysteeriponien henkilöllisyyksiä.)

Toinen ponini on Princess Amethyst, jonka mukana tuli pieni lohikäärme nimeltä Spiny. Myös tämä julkaisu eroaa Usa:n versiota sekä nimensä että tuon lohikäärmeen puolesta (ponin nimi on Sparkle ja mukana tulleen Bushwoolien ’Hugster’). Itse tykkään tuosta lohikäärmeestä paljon enemmän kuin siitä toisesta epämääräisestä kaverista. Nämä kummatkin alkuperäiset ponini minulle taisi ostaa rakas kummitätini. :)

Vuosien varrella muistelin aina välillä ponejani ja kirpputoreilla tuli joskus jotain vastaan, mutta muutama vuosi sitten päätin keräillä poneja ihan tarkoituksella. Niitä on sen jälkeen kertynyt juurikin kirppareilta, tutuilta, huuto.netistä ja Ebaystä. Erityisesti minulle on kertynyt poneja, joiden symboleissa on herkkuja, marjoja, karkkeja jne. En ole myöskään koskaan liiemmin pitänyt baby-poneista.

Tosin tämä söpöläinen on hyvä poikkeus: Baby Licorice (osa Sweetie Babies-kokoelmaa, josta haluaisin myös Candy ja Lollipop babyt). Käsittämättömän onnekas löytö kirpparilta. Poni oli pussissa, jossa oli kaikkea krääsää ja hintaa koko komeudella oli 0,80€!! En ollut oikeasti uskoa silmiäni, koska tämä vauvaponi on haluttua kamaa, eikä sitä ole koskaan löytynyt nettihuutokaupoista alle 30 euron. Olin varmaan hassu näky tuolla kirpparin käytävällä, kun virnistelin itsekseni pieni pussi kädessä ja olin jo varma, että näen vain unta. ;)

Sitten kuvia muista suosikkiponeistani.
Twice As Fancy –ponit on myös olleet omalla Tahtoo!-listallani alusta asti. Niillä symbolit peittävät koko kropan. (Yum Yumin harja ja häntä ovat joskus olleet vaaleanpunaiset, mutta haalistuneet ajan myötä.)

Sitten vielä pari muuta suosikkiani. Ensin Bluberry Baskets, joka on osa Sweetberry Ponies –kokoelmaa (tästä sarjasta minulla on kaikki ponit, koska: marjoja <3). Tämän ponin asento on niin kaunis ja vieno.  Ja Mint Dreams taas on osa Candy Cane –sarjaa. Ihanat värit!

Sitten päästään vielä yhteen kiinnostuksen kohteeseen, eli ns. Nirvana-poneihin (ei, niillä ei ole mitään tekemistä sen bändin tai uskonnon kanssa ;)). Nirvana-ponit ovat muualla maailmassa julkaistuja versioita. Itse olen aivan rakastunut Hollannissa 1995 julkaistuihin poneihin. Ne ovat väreiltään paljon tummempia ja kirkkaampia kuin My Little Ponyt yleensä. Kuvissa on vertailukohtana Brittiläiset siskot (, joista pidän kyllä ihan yhtä paljon).

Ja viimeisenä vielä ryhmäpotretti (kannattaa klikata kuva isommaksi). Tämä kirjahylly on periaatteessa hankittu sen vuoksi, että saisin ponit esille. Paras mahdollinen säilytyspaikka tuo ei ole, koska ponit pääsevät pölyyntymään, mutta se taas antaa minulle hyvän syyn hypistellä ponejani aina tasaisin väliajoin. :) Avopuolisoni avustuksella sain tehtyä tuonne nuo välihyllyt, jotka on tietysti maalattu vaaleanpunaiseksi. :) 
Tuolla hyllyssä asustaa poneja, jotka näyttävät ehkä hieman oudolta, mutta niistä joku toinen kerta. Tästä tulee muuten ihan kilometrin mittainen postaus. Tällä hetkellä uudet neljännen(?) sukupolven My Little Ponyt ovat niin hirveitä kammotuksia, etten halua edes nähdä niitä kaupoissa. :( 

2 comments:

  1. Ihana hylly! Mulla tappelee ponit DVD:ten kanssa tilasta =)

    ReplyDelete
  2. DVD:t on täälläkin se toinen tilasyöppö... Kohta loppuu tila, varsinkin kun on tullut hankittua eri tv-sarjojen bokseja. Voi tätä hamstraajan elämää. ;)
    Ja kiitos. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...