Sunday, June 26, 2011

Bright Sunset - Eye Make Up Tutorial

Monet lähtivät juhlimaan juhannusta mökeille, mutta meillä pysyttiin ihan vaan kotona. Minulla oli siis aikaa kuvata kohta kohdalta, kuinka teen silmämeikin. Olen tehnyt vastaavia meikkejä aiemminkin, mutta en tiedä, miksi en ole ottanut kuvia.
Many Finish people have been celebrating the midsummer festivities this weekend, I stayed home and this gave me the excuse to do a step-by-step eye make up tutorial (finally I had time for this). I've done this kind of look before, but for some reason I've never taken any pictures.

Meikissä on käytetty Sugarpillin 'Burning Heart'-palettia sekä Dollipop-luomivärinappia ja Grimasin 002 sävyä (luonnonvalkoista).
I used Sugarpill's 'Burning Heart' palette, Dollipop pressed eye shadow and Grimas 002 shade (off white).
1. Alkutilanne. Puhdas iho (vain kosteusvoidetta). 
1. The beginning. Cleansed skin (only moisturizer).
2. Luomilla Malu Wilz Eye Shadow Base ja iholle on levitetty meikkivoide ja puuteri (ei kovin suuri ero alkutilanteeseen). 
2. Malu Wilz Eye Shadow Base on the lids, foundation and powder elsewhere. (Not that much different from the first picture.)
3. Grimasin 002 sävy levitetty kulmaluulle ja sisäkulmaan. (Puuterijarrut silmien alla, koska kirkkaat ja tummat värit monesti varisevat.)
3. Grimas shade 002 on browbone and inner corner. (I've put loose powder under my eyes to prevent the bright shadows from staining my skin.) 
4. Love+ silmän ulkonurkkaan ja melkein puoliväliin asti (ei tarvitse vielä häivyttää).
4. Love+ on the outer corner and almost halfway through the lid (no blending yet).
5. Dollipop sisäkulmaan ja Flamepoint luomivakoon. Levitetään hieman punaisen ja pinkin värin päälle.
5. Dollipop on the inner corner and Flamepoint to crease. It's blended a bit over red and pink shadow.
6. Buttercupcake levitetään ylimmäksi ja sen avulla häivytetään rajat pehmeiksi. Alaluomelle on lisätty ulkonurkkaan Love+ ja keskelle Dollipop.
6. Buttercupcake is spread above Flamepoint and it's used to blend the edges. Love+ and Dollipop are added to lower lid.
7. Lisäsin vielä keltaista alaluomella sisänurkkaan. Meikki näyttää vielä melko oudolta ja hurjalta ilman rajauksia.
7. I added yellow to lower lid. The make up is still looking a bit weird and wild without any liner. 
 8. Musta rajaus tuo meikkiin heti ryhtiä. Itse teen melkein aina ns. siipirajauksen, joka jatkuu silmän ulkoreunan yli. Se saa silmän näyttämään suuremmalta ja sopii silmän muotooni. 
8. Black eye liner brings the whole look together. I usually make winged eye liner because it makes my eyes look bigger and suits the shape of my eye.
9. Viimeisenä vielä ripsiväri, kulmaväri ja sisärajaus vaalealla.
9. Finishing touches: mascara, eye brow color and light inner liner. 

Yllättävän vaikea tehdä tutorialia (ainakin sanallisesti). Toivottavasti kuvat kertovat puolestaan. :) Mutta teen varmasti jotain tällaista uudestaankin. 
This was surprisingly hard to do (the literal part, anyway). I hope the pics speak for themselves. :) But I'll be doing something like this again. 

6 comments:

  1. Lisää vaan tutoja :D mekin oltiin vaan kotona, kaupungissa ei ollu ees kavereita mut ihan hyvin pärjättiin :)

    ReplyDelete
  2. Itse asiassa on ihan kiva viettää kaupunkijuhannusta, kun kaikki muut on rellestämässä jossain muualla. Saa olla kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa. :)
    Ja yritän tosiaan jossain vaiheessa kokeilla sotkea niiden tummien pigmenttien kanssa. Katsotaan, miten mun käy. ;)

    ReplyDelete
  3. Great pictorial, and I love how vibrant and intense the look is. :)

    ReplyDelete
  4. Thanks. :) Sugarpill shadows are pretty amazingly pigmented. Hopefully Shrinkle will do more pressed shades (I'm hoping for chartreuse).

    ReplyDelete
  5. Awesome tutorial! I am in love with this look, it is so bright and gorgeous!

    ReplyDelete
  6. Thank you! :) This was first time I've tried making a tutorial so it's nice to get feedback. :) I'll be making more in the future when I have a day off.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...