Thursday, September 10, 2015

Two Faced - The Power Of Makeup

Tämä #thepowerofmakeup -haaste on kiertänyt Youtubea ja blogeja. Itse innostuin tästä heti, kun näin NikkieTutorialsin videon. Minä koen olevani enemmän itseni meikattuna. Meikkaaminen ei ole minulle pakko, mutta pidän siitä todella paljon. Olen kärsinyt huonosta ihosta jo ala-asteen lopulta, eikä se ole siitä juuri paremmaksi muuttunut. Käytän osittain meikkiä peittämiseen, mutta loppu onkin sitten vain omaksi iloksi. En yritä meikata luonnollisesti. Näyttävät meikit ovat osa minua. Lähikauppaan voin mennä ilman meikkiä, mutta töihin en lähtisi koskaan meikittömänä. Näytän ilman meikkiä aina väsyneeltä. Ihoni punoittaa pahasti, on täynnä laajentuneita ihohuokosia ja kiiltää (kuvassa minulla on mattakosteusvoide ja silti iho kiiltää noin paljon). Moni kysyisi, olenko ihan kunnossa, jos minulla ei olisi meikkiä.

Minua taas ei kiinnosta muiden meikkaaminen tai meikkaamattomuus. Se on täysin ihmisen oma valinta. Välillä saa lukea vääntöä siitä, kumpi vaatii enemmän rohkeutta meikkaaminen vai meikkaamattomuus. Ja kumpi nyt on parempi ihminen. En käsitä, miten kumpikaan on toiselta pois.
Tämä meikki on minulle tumma arkimeikki. Monille tämä olisi tumma juhlameikki. Meikkivoiteena minulla on Rimmelin Lasting Finish Nude -meikkivoide sävyssä 091. Kuten kuvista näkyy, niin en oikeastaan kärsi tummista silmänalusista, vaan päinvastoin, silmänaluset ovat muuta naamaa vaaleammat... Silmäpussit ovat melko uusi tulokas näillä kasvoilla, jotka ilmestyvät kesäisin pitkien työpäivien saattamana. Pitäisi varmaan kokeilla ensimmäistä kertaa elämässä valokynää.

Nuorempana vähän häpeilin meikkaamista kotona, koska äitini ei koskaan meikkaa, eikä hän oikein ymmärtänyt minun puunaamistani. Meikkaamisen suhteen minulla on ollut alusta asti yksi ongelma: mistä löytää tarpeeksi vaalea ja kestävä meikkivoide. Etsintä jatkuu edelleen. (Kaikken lähimmäksi pääsi Max Factorin vanha Facefinity-meikkivoide, josta löytyi todella vaaleitä sävyjä.)

Kiinnostukseni meikkaamiseen lähti siis iho-ongelmista ja muuttui jonkinlaiseksi intohimoksi ja harrastukseksi.

Mitä ajatuksia teillä on meikkaamisesta?
In English:
I've wanted to do this challenge a long time. My history with make up started with my bad skin when I was pre-teen. I had bad skin then and I have bad skin now. So partly I use makeup to cover my skin and give me for confidence. But that's not all. I love doing my makeup and how it transforms me. I love to play with different shades and colour combos. 

I'm not feeling that I have to use makeup, but I would never go to work without. I look very tired without eye makeup. My skin is red, full of pores and oily. I just feel more like me when I'm wearing makeup.

What's your relationship with makeup?

4 comments:

  1. Kaunis olet myös ilman meikkiä. Itsellä tämä haaste vielä odottamassa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mun mielestä tämä on ollut tosi mielenkiintoinen haaste. Kiva, että sinäkin teet tämän. :)

      Delete
  2. Oot kaunis ilman meikkiä, mutta täytyy sanoa, että osaat meikata noi sun silmät ihan mielettömän upeasti! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yksi ystäväni sanoi hämmästyneensä aika kovasti, kun näki minut ilman meikkiä ekan kerran. Nimenomaan tuo silmämeikki muuttaa mun kasvoja niin paljon.
      Ja kiitos. <3

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...